Pagines

dimecres, 23 d’abril del 2014

II. Activitat de desenvolupament.

  • Anàlisi d’una obra artística (del model triat i de l’interpretació personal).
Per poder realitzar una lectura organitzada i comprensiva d’una obra artística s’ha d’analitzar els següents elements que componen el llenguatge de la pintura, escultura o arquitectura:

Respecte l’obra triada:
1. Títol de l’obra i data o època.

2. Autor (anònim o reconegut)

3. Tema segons sigui:
Arquitectura: religiós, funerari, civil.
Pintura i escultura: històric, màgic, fantàstic, oníric, mitològic, religiós, bodegó, paisatge, retrat, marina.

4. Ubicació històrica (període o estil artístic)

5. Suport i materials utilitzats (paper, llenç, tipus de pedra, bronze, ferro, alumini, terracota, fusta, cartró, tela, mur, ciment, maó)

6. Tècnica (talla en fusta o en pedra, ceràmica, buidat en metalls, forja en ferro,tèmpera, aquarel.la, oli, acrílics, collage)

7. Figuratiu o abstracte (identificació d’objectes, animals, personatges)

8. Elements que predominan (línia, plans, massa, taca, color, textura)

9. Tipus de formes (orgàniques, geomètriques, tancades o obertes)

10. Colors (primaris, complementaris, freds o càlids, contrastats o harmònics, propi del material)

11. Textures (naturals o artificials, visuals o tàctils)

12. Perspectiva (frontal o amb punt de fuga)

13. Llum (homogènia, contrastada)

14. Composició (simètrica, asimètrica)

Només per ARQUITECTURA
15. Planta (forma) i elements de sustentació (columnes, pilars, llindes, arcs, coberta plana, volta o cúpula)

16. Valoració personal (per què t’agrada l’obra triada, significat…)
17. Passos del procés i objectiu plantejat, de l’obra realitzada.

18. Material i recursos utilitzats a l’obra realitzada.

19. Valoració personal del treball (si t’has trobat amb dificultats per aconseguir els objectius proposats, si l’experiència és positiva o no….)

20. Enganxa una imatge de l’obra comentada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada