Pagines

dissabte, 20 de juny del 2015

Apunts

Plataformes per aprendre: Open, Edx, Open culture, Udacity, Mooc.
DIY (fer-te el teu dossier)
Storytelling (narració digital)
Maker Faires: aprenentatge basat en esdeveniments.
Desing Thinking

Intel·ligències múltiples.
Competències: personalització de l'aprenentatge i l'aprenentatge en context i significatiu (surt dels coneixements de l'alumne). Època del coneixement obert, colaboratiu, cooperatiu. La informació es cerca, analitza i transforma utilitzant tots els llenguatges.
En un futur: The flipped classroom, la escola invertida: l'alumne comença les activitats a l'escola i resolt dubtes, però aprèn a casa.

Mobile learning BYOD (bring your own device). La tecnologia és l'eina per canviar la metodologia però no és l'objectiu pedagògic.
Learning by doing, quants més estímuls més s'afavoreix l'aprenentatge, estimular multisensorialment.
Objectiu: mantenir l'atenció. Motivació a través de l'emoció i la creativitat.
Els espais també són importants, espais singulars d'aprenentatge on els espais són oberts (portes plegables) i treballen dos o  tres professors alhora.

Codis QR i realitat aumentada, associar informació digital al món real.
La gamificació, metodologia del joc basada en l'obtenció de la recompensa.
Scratch: aprendre a programar (E. Infantil)
Robòtica
Make it
Lego
Play-i

Proxi: aparell de control d'accés a pàgs. web

PROPOSTA D'ACTIVITAT: "Codifiquem la història de...(triar un tema)..."

  • Per parelles, triar els 30 moments més importants de....
  • Treballar una línia del temps on line Crear un timeline.
  • 2a tria: 30 moments de tots els creats de tot el grup. Cada parella desenvolupa un moment i crea una pàgina web. Aquestes pàgines s'agrupen en google sites o altre. Crear un codi QR per cada enllaç de la pàgina web creada per a cada moment.
  • Per últim crear rètols tamany DIN A5 dels codis QR i crear un itinerari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada