CONTINGUTS
Reconeixement dels fonaments tecnològics de la imatge fotogràfica i videogràfica: la càmera i les seves parts.
Identificació dels principis bàsics de la producció audiovisual: normes de composició, llum i color.
Experimentació a partir de la creació i el tractament d’imatges fixes i en moviment.
Identificació dels elements bàsics del llenguatge fotogràfic i audiovisual, i els seus codis: espacial, gestual, escenogràfic, lumínic, simbòlic i gràfic.
Ús de metodologies per a l’anàlisi i interpretació de les imatges fixes i en moviment.
Descripció i anàlisi de les principals etapes de la història de la fotografia i del cinema.
Classificació i caracterització dels moviments fotogràfics i cinematogràfics.
Identificació de les noves possibilitats tècniques i estètiques de la imatge contemporània per mitjà de l’anàlisi d’exemples.
OBJECTIUS
La matèria de cultura audiovisual té com a finalitat el desenvolupament de les capacitats següents:
Conèixer els orígens i fonaments històrics de la tecnologia fotogràfica i cinematogràfica; i de les seves interrelacions, evolució i influència en el context cultural, social, artístic i comunicatiu.
Reconèixer i emprar amb propietat els codis específics del llenguatge audiovisual.
Conèixer i analitzar els aspectes estètics, expressius i tècnics de la imatge fixa i en moviment, per tal d’interpretar els productes visuals i audiovisuals.
Produir imatges tecnològiques fixes i en moviment amb correcció tècnica i expressiva.
Realitzar missatges visuals i audiovisuals de diferent naturalesa i suport (fotografies, rètols publicitaris, curtmetratges, anuncis, etc.), dins l’àmbit de la ficció i la no ficció amb els mitjans tecnològics a l’abast.
Cercar alternatives tecnològiques adequades a determinades situacions comunicatives per a la producció de missatges visuals i audiovisuals. Apreciar les diverses tecnologies de captació i generació d’imatges com un mitjà adient per a l’autoexpressió, la creació artística i la comunicació d’idees.
Valorar la importància dels missatges dels mitjans de comunicació de massa en la societat actual i mostrar una actitud crítica especialment envers els productes estereotipats, tant des del punt de vista de la persona emissora-creadora com de la receptora-consumidora.
Mostrar interès per les obres de creació realitzades amb mitjans tecnològics i descriure-les correctament emprant la terminologia específica.
Aplicar coneixements de producció d’imatges tecnològiques en la realització de projectes, desenvolupant diferents dinàmiques de treball individual i en grup, de manera activa, planificada i responsable.
Comportar-se de manera responsable a l’aula i fora d’ella, fent un ús adequat dels materials i estris, i mantenint en bones condicions les instal·lacions i els espais.
CRITERIS GENERALS D’AVALUACIÓ
La nota d’avaluació de final de trimestre vindrà donada per les notes corresponents als següents apartats:
Es valoraran els continguts i els procediments en relació als següents criteris:
- Elaboració d’un blog per exposar tot el realitzat en cultura audiovisual amb un valor del 10%.
- Es realitzaran presentacions digitals per desenvolupar cadascun dels temes amb un valor del 25%.
- Treballs de caràcter pràctic i/o teòric i un Projecte audiovisual amb un valor del 25%.
- Es realitzarà un examen global amb un valor del 40%.
Altres items que es valoraran:
- El treball diari a classe.
- La recerca d’informació, apunts i consultes.
- L’ús adequat de les TIC.
- La correcta utilització de la terminologia pròpia de la matèria.
- La participació i col·laboració en les diferents activitats proposades en grup.
- La capacitat d’anàlisi i síntesi que mostra l’alumne/a.
- La realització dels treballs proposats, tant a classe com a casa.
- La presentació de la feina amb ordre, pulcritud, precisió i correcta ortografia.
- Portar el material sempre que toqui classe i en condicions adequades.
- Puntualitat en l’entrega de treballs.
- El mètode de treball i domini dels procediments i/o tècniques proposades.
- Interès i esforç demostrat envers la matèria.
- Actitud de respecte vers el professor i els companys.
CARACTERÍSTIQUES DELS EXÀMENS TRIMESTRALS
Estructura de l'examen
La prova consta de dos exercicis (núm. 1 i núm. 2). El primer exercici (núm. 1) és comú; el segon exercici (núm. 2) presenta dues opcions (A i B) de les quals l'alumne n'ha de triar només una.
Part comuna: Exercici núm. 1.
Consisteix a donar resposta a tres qüestions concretes de forma breu, per tal de demostrar els coneixements de caire històric, teòric, tècnic i l'ús de la terminologia apropiada de la matèria.
Aquest exercici es puntuarà amb tres punts, un punt per cada pregunta.
Aquest exercici es puntuarà amb tres punts, un punt per cada pregunta.
Part optativa: Exercici núm. 2.
Consisteix en donar una resposta de caràcter pràctic-teòric que demostri el nivell de reflexió i capacitat analítica sobre una part del currículum, a fi de valorar l'experiència que ha tingut l'examinand sobre els diferents àmbits de la matèria durant la seva formació en el batxillerat. La seva estructura és variable, pot ser una única qüestió o dividir-se en dues o tres qüestions, totes al voltant del mateix concepte teòric. Donat que l'exercici núm. 2 ofereix dues opcions a triar per l'alumne, aquestes opcions seran complementàries, és a dir, el contingut teòric de cadascuna d'elles serà diferent, per tal de donar a l'examinand la possibilitat real de tria de continguts.
Aquest exercici es puntuarà amb set punts.
Aquest exercici es puntuarà amb set punts.
Criteris generals d'avaluació
Exercici núm. 1.
Es valorarà la resposta breu i concisa a les preguntes formulades i d'acord amb els següents aspectes:
Es valorarà la resposta breu i concisa a les preguntes formulades i d'acord amb els següents aspectes:
Exercici núm. 2.
El text escrit com a resposta serà valorat d’acord amb els següents elements:
El text escrit com a resposta serà valorat d’acord amb els següents elements:
Tant a les respostes de l’exercici 1 com de l’exercici 2, a més de text escrit es demanarà dibuixar. En aquest cas, es valorarà el procés de realització i la correcta execució dels dibuixos d’acord amb els següents aspectes:
Capacitat resolutiva:
Capacitat imaginativa:
Capacitat deductiva i d'atenció:
En el cas específic que la pregunta sigui dibuixar un guió il•lustrat caldrà tenir en compte el següent:
a) Format: la proporció dels dibuixos als guions il•lustrats haurà de ser estàndard (16:9 o 4:3 en TV). En el cas del còmic les vinyetes modificaran el seu format segons criteris compositius i expressius.
b) Informació mínima que hauran de tenir per cada pla (si es demana):
a) Format: la proporció dels dibuixos als guions il•lustrats haurà de ser estàndard (16:9 o 4:3 en TV). En el cas del còmic les vinyetes modificaran el seu format segons criteris compositius i expressius.
b) Informació mínima que hauran de tenir per cada pla (si es demana):
Informació addicional de la matèria
Material per a l'examen de Cultura audiovisual
Es suggereixen diferents materials de dibuix de tècniques seques per a la part gràfica com:
-Bolígraf
-Retoladors (nous, no gastats i que no travessin massa el paper)
-Llapis de diversa duresa (alguns de gama tova)
-Ploma estilogràfica
-Retoladors amb punta de pinzell
-Llapis de colors
-Una regla petita i escaires
-Paper de dibuix DIN A4.
No s’ acceptarà l’ús de materials líquids.
-Bolígraf
-Retoladors (nous, no gastats i que no travessin massa el paper)
-Llapis de diversa duresa (alguns de gama tova)
-Ploma estilogràfica
-Retoladors amb punta de pinzell
-Llapis de colors
-Una regla petita i escaires
-Paper de dibuix DIN A4.
No s’ acceptarà l’ús de materials líquids.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada