Pagines

dilluns, 24 de novembre del 2014

Falca publicitària.

La falca de ràdio és un format de publicitat on hi juga un únic sentit, l’oïda. En prescindir de la resta dels altres, sobretot el de la vista, hem de fer més èmfasi en certs factors per aconseguir una falca de ràdio realment eficaç.
El sentit d’una falca de ràdio és el mateix que el que pretenen tenir tota la resta d’anuncis: impactar en el nostre client potencial per a què recordi el nostre producte o servei.

Els principals factors per poder realitzar una bona falca de ràdio són:
  • La idea
  • La locució
  • La música
  • Els efectes de so

Principis bàsics per fer una falca de ràdio

Els elements a tenir en compte a l'hora de fer una falca publicitària.
Distingirem d’entrada dos components principals: producció i difusió.

Producció:
1. Targets de la campanya, a qui va dirigida, i objectiu de mateixa (no és el mateix vendre un producte o servei que fer branding).
2. Guións creatius de la falca que reculli els dos ítems anteriors. Recomano fer-ne una de 20´´ pel llançament i una de 10´´ per fer campanyes recordatòries i de manteniment de notorietat.
3. Tipus de locutor/a tenint en compte tipus de veu, accent, dicció clara i entenedora i, sobretot, ha de captar molt be el brifing i objectiu de la campanya per modular i impostar la veu de manera que millor convingui.
4. Música coixí: la posarem sota la veu per acompanyar-la i potenciar-la. Analogia: el groc és un color molt lluminós però el mateix groc sembla més lluminós si el poses sobre un fons negre.
5. Jingle: efecte de so que tanca la falca i que intentaràs fixar a la memòria del target. Serà com el teu logotip radiofònic. Cada vegada que hom l’escolti, encara que sigui sense la falca, ha de pensar en la teva empresa.
Difusió:
1. Definir la campanya geogràficament i temporal.
2. Definir tipus emissora: radio fórmula (40 principales, rac105...), tertuliades (rac1, catalunyaràdio...), generalistes (onda 0...). Tenir molt en compte la quota de mercat de la emissora, quanta gent l’escolta ja que son la teva audiència.
3. Definir franja horaria dins tipus emissora ja que el targuet canvia en funció de la hora i del tipus de programa que s’emet.
4. Veure si pots fer que el locutor principal acompanyi la teva falca, no sempre s’aconsegueix ni pagant, ja que no és el mateix anar recomanat i estar sol que estar programat dins una bateria de diferents falques.
5. Si hi ha poc pressupost, concentrar l’esforç en una franja i no intentar arribar a tothom ja que el principi del branding és el record i no hi ha record sense repetició. Es millor que t’escolti menys gent més vegades que a l’inrevés.
6. Fer clipping: seguiment de les falques i analitzar com influeixen en les nostres vendes i en la notorietat de la nostra marca.

Per fer una pràctica d'enregistrar una falca de ràdio d’uns 20 segons de durada, necessitem unes dues hores. Primer es fan els enregistraments de les veus i després es fa l’edició de tot plegat ajuntant-ho amb les músiques i els efectes que prèviament hem triat. El comentari general és, la sorpresa de constatar que tot allò que sentim (els discos, la publicitat, la ràdio...) són el resultat d’un procés de treball llarg, laboriós i molt especialitzat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada